သူတို ့ႏွစ္ေယာက္ရဲ ့ကံၾကာမၼာဆုိးက ထိုေန ့က စခဲ့တာလို ့ဆိုလို ့ရတယ္။

ေသဆံုးေနတဲ့ ရင္ေသြးငယ္ရဲ ့အသက္မရွိတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ေလးကို သူတို ့ဇနီးေမာင္ႏွံ ႏွစ္ေယာက္ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္စြာ စိုက္ၾကည့္ေနၾကတယ္။
ရင္ထဲက အပူမီးေတြက သူတို ့ႏွစ္ဦးရဲ ့မ်က္ဝန္းေတြမွာ ထင္ဟပ္ေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘာတတ္နိုင္မွာလဲဆိုတဲ့ ၾကိတ္မနိုင္ခဲမရၿဖစ္ေနတဲ့ သူတို ့ႏွစ္ဦး အမွန္တရားကို လက္မခံခ်င္ပဲ လက္ခံရတာေပါ့။
ထိုေန ့က သူတို ့ရဲ ့ရိုးသားမွုေတြ တိတ္ဆိတ္စြာ ေပ်ာက္ဆံုးလာေစမည့္ ေန ့တစ္ေန ့။

Scotland ရဲ ့ေတာင္ေပၚေဒသတစ္ခုၿဖစ္တာေၾကာင့္ ၿမူႏွင္းမွုန္ေတြ ေဝဆိုင္း  ေနတယ္။
ဒါေပမဲ့ထို မနက္ခင္းမွာပဲ ၿပည္တြင္းစစ္ရဲ ့အက်ည္းတန္ေသာပံုရိပ္ေတြေၾကာင့္ ခ်မ္းေအးလြန္းတဲ့ မနက္ခင္းတစ္ခုရဲ ့ႏွင္းမွုန္မ်ားသည္ စစ္သည္ေတာ္ေတြရဲ ့ဓားသြားမ်ားမွ ေသြးစက္ေတြႏွင့္ ေရာေႏွာကာ ၿဖူစင္ေသာ အၿဖူေရာင္မ်ားမွ ေသြးစြန္းေသာ အနီေရာင္မ်ားအၿဖစ္ အေရာင္ေၿပာင္းကုန္ၾကေလေတာ့သည္။

ထိုစစ္ပြဲတြင္ သူ ဦးစီးေသာ King Duncan ရဲ ့ဘုရင့္တပ္သားမ်ားဘက္မွ     အနိုင္ရရွိခဲ့ေသာ္လည္း က်ဆံုးခဲ့ၾကေသာ လူငယ္တပ္သားမ်ားရဲ ့အေရအတြက္ကား မနည္းလွေပ။ ကံဆိုးၿခင္းလား ကံေကာင္းၿခင္းလားေတာ့ မသဲကြဲ။ ထိုေန ့မွာပင္ သူ ့ကို ဘုရင္ ၿဖစ္မယ္လို ့နမိတ္ဖတ္ခဲ့သည္။ သူတင္ပဲလား။ မဟုတ္ပါ။ သူ ့ရဲ ့သူငယ္ခ်င္းၿဖစ္သူ တိုက္ပြဲဝင္ေဖာ္ဝင္ဖက္ Banquo ကိုလည္း ဘုရင္မ်ားရဲ ့ဖခင္ၿဖစ္မည္ဟု နမိတ္ဖတ္ခံခဲ့ရသည္။

ေၾသာ္ … နမိတ္ေတြ … နမိတ္ေတြ … လူသားေတြကို အေမွာင္ကမာၻထဲကို ေခၚေဆာင္သြားၾကတဲ့ နမိတ္ေတြ..
ထိုထိုေသာ နမိတ္ေတြေၾကာင့္ လူေကာင္းတစ္ခ်ိဳ ့လူဆိုးၿဖစ္ခဲ့ရတယ္။ လူတစ္ခ်ိဳ ့အသက္ေတြ ေပးဆပ္ခဲ့ရတယ္။
ထိုတိုက္ပြဲၾကီးရဲ ့နိဂံုးမွ အိမ္ၿပန္လာခဲ့ၾကေသာ သူတို ့သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ဦးတို ့ရဲ ့ဘဝသည္ ထိုအိမ္အၿပန္လမ္းမွာတင္ ေၿပာင္းလဲခဲ့ၾကသည္။

ေလာဘၾကီးေသာ မိန္းမ
အလုိအင္ဆႏၵ အာသီသ ၿပင္းၿပေသာ မိန္းမ
အေကာက္ၾကံေသာ မိန္းမ
ယုတ္မာေသာ မိန္းမ
မၾကံေကာင္း မစည္ရာ မၾကံစည္ဝံ့ေသာ အရာကို ၾကံစည္၍ မိမိရဲ ့ခင္ပြန္းၿဖစ္သူကို ဒုစရိုက္သမားတစ္ေယာက္ၿဖစ္ေအာင္ တုိက္တြန္းေသာ မိန္းမ
သူ ့ရဲ ့ခင္ပြန္းကို နမိတ္ပံုထဲကလို ဘုရင္ၿဖစ္ေအာင္ မေကာင္းေသာ အၾကံေတြကို ၾကံစည္ၿပီေလ။

ထိုေန ့ညက ဘုရင္ၿဖစ္သူ King Duncan သူတို ့ရြာကို တိုင္းခန္းလွည့္လည္သည္။ ေသာက္စားမူးယစ္ေပ်ာ္ပါးၿပီး စိုးရိမ္ၿခင္းကင္းမဲ့စြာၿဖင့္ ထိုဘုရင္ၿဖစ္သူ အိပ္စက္ေလၿပီ။ ထိုအခ်ိန္သည္ သူတို ့အတြက္ အၾကံအစည္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္။

အေမွာင္ထုက ညကို ၾကီးစိုးထားသည္။ ေကာင္းကင္မွ မိုးေရေတြက သည္းမဲစြာရြာခ်၍ သူတုိ ့လင္မယားႏွစ္ေယာက္ရဲ ့အကုသိုလ္လုပ္ရပ္ကို ေအာင္ၿမင္ေအာင္ ကူညီတြန္းပို ့ေပးေနသေယာင္။ အေမွာင္ဆံုးေသာ ထိုညရဲ ့မိုးေရစက္ေတြၾကားမွာ ဓားတစ္ေခ်ာင္းကို ကိုင္ကာ ဘုရင္အိပ္စက္ေနေသာ တဲေတာ္ထဲသို ့သူ ဆိုေသာ Macbeth ဝင္ေရာက္သြားေလေတာ့သည္။

Director Justin Kurzel ရဲ ့ဒုတိယေၿမာက္ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားပါ။ Australian ရုပ္ရွင္ ၿဖစ္ရပ္မွန္ Snowtown ဆိုတဲ့ ဇာတ္ကားနဲ ့ေအာင္ၿမင္လာခဲ့ၿပီး ယခုအခါ William Shakespeare ရဲ ့အေအာင္ၿမင္ခဲ့ဆံုးၿပဇာတ္မ်ားထဲမွ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုၿဖစ္တဲ့ The Tragedy of Macbeth ကို ရုပ္ရွင္အၿဖစ္ အသက္သြင္းလိုက္သည္။ ယေန ့ေခတ္ရဲ ့အနုပညာပါရမီအၿမင့္မားဆံုး သရုပ္ေဆာင္ႏွစ္ေယာက္ ၿဖစ္တဲ့ Michael Fassbender နဲ ့ Marion Cotillard တုိ ့က Macbeth နဲ ့ Lady Macbeth တုိ ့အၿဖစ္ သရုပ္ေဆာင္ထားၿပီး ဇာတ္ရံမ်ားအၿဖစ္ Paddy Considine, Sean Harris, Jack Reynor, Elizabeth Debicki နဲ ့ David Thewlis တုိ ့ပါဝင္ထားပါတယ္။

Technical ပိုင္းဆိုင္ရာေတြ မ်ားမ်ားစားစား မသံုးထားပဲ လူအင္အားကိုပင္ သိသာစြာ ေလ်ာ့သံုးထားသည္ကို ၿမင္ေတြ ့ၿခင္းအားၿဖင့္ Limited Budget ၿဖစ္တဲ့ ယခုရုပ္ရွင္သည္ 20 Million Budget ခန္ ့သာ အသံုးၿပုထားေပမဲ့ ထို  Limited Budget ကုိ အကာအကြယ္ၿပုေပးခဲ့တာက ....
လြမ္းဆြတ္ဖြယ္ ၾကီးမားက်ယ္ၿပန္ ့လွတဲ့ Landscape Shots ေတြနဲ ့....
ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြကို အသက္ဝင္လာေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေပးေနတဲ့ ပရိသတ္ရဲ ့စိတ္ကို ထိတ္လန္ ့ၿခင္းေတြ မသိမသာ ေဆာင္က်ဥ္းလာတဲ့ ခပ္ၿပင္းၿပင္း ေနာက္ခံ Scores ၾကီးေတြရယ္ ....
ေၿပာင္ေၿမာက္လွတဲ့ ဇာတ္ညႊန္းရဲ ့ၿမင့္မားလြန္းတဲ့ ၿပဇာတ္ဆန္ဆန္ စကားလံုးအသံုးအႏွုန္း အေၿပာအဆိုေတြရယ္ .....
သရုပ္ေဆာင္ေတြရဲ ့Powerful ၿဖစ္လြန္းတဲ့ Strong Performances ေတြ အကုန္လံုး စုေပါင္းထားတဲ့ ဆန္းသစ္တဲ့ အနူပညာ တင္ၿပခ်က္ေတြပဲ။

ဒီဇာတ္ကားကို Cannes ရုပ္ရွင္ပြဲေတာ္မွာ ၿပသခဲ့ေတာ့ ဇာတ္ကားရဲ ့အဆံုးမွာ 10 Minutes ေက်ာ္ခန္ ့ ၾကည့္ရွုသူ ပရိသတ္ေတြအကုန္ မတ္တပ္ထရပ္ၿပီး  လက္ခုပ္တီးအားေပးခဲ့ၾကတယ္။

“What done cannot be undone.”

ဇာတ္ကားထဲတြင္ Lady Macbeth အသံုးမ်ားခဲ့ေသာ စကားတစ္ခြန္း။ မွန္တာေတာ့မွန္တယ္။ ဒါေပမဲ့ နားေထာင္သူကို အေတြး ၂ မ်ိဳးေပးေစတယ္။

၁။ သင္သည္အတိတ္တြင္ အၿပစ္မ်ားကို က်ဴးလြန္ခဲ့သည္။ ထိုအၿပစ္ေတြကို ေနာင္တရ၍ ငိုမေၾကြးသင့္ေတာ့။ အတိတ္သည္ ၿပန္လည္ၿပုၿပင္၍ မရေတာ့ေပ။ က်န္ရွိေနေသာ ေနာင္လာမဲ့ အနာဂတ္ကိုသာ အေကာင္းဆံုးၿဖစ္ေအာင္ လူေကာင္းၿဖစ္ေအာင္ ၾကိူစားေနေတာ့ ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္နဲ ့အေတြး တစ္ခု။

၂။ သင္သည္ အတိတ္တြင္ အၿပစ္မ်ားကို က်ဴးလြန္ခဲ့သည္။ ထိုအၿပစ္ေတြကို ေနာင္တရ၍ ငိုမေၾကြးေနသင့္ေပ။ ၿပန္ၿပင္၍ မေရေသာ အတိတ္ေတြကို ၿပန္လည္ေတြးေတာ့ေနမည့္ အစား လုပ္လက္စ ဒုစရိုက္အမွုကို ၿပီးဆံုးေအာင္ၿမင္သည္အထိ ဆက္လုပ္၍ လုပ္ေဆာင္သြားရန္ တိုက္တြန္းၿခင္း။ ငါ့ၿမင္းင့ါစိုင္း စစ္ကိုင္းေရာက္ေရာက္။ လုပ္လက္စနဲ ့မထူးေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္နဲ ့   အေတြးတစ္ခု။

Lady Macbeth ေၿပာခဲ့တာကေတာ့ ဒုတိယ အဓိပၸာယ္နဲ ့ပါ။
အဓိက ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့တာက သင့္ရဲ ့အကုသိုလ္ ဒုစရုိက္မွုတစ္ခုကို ဆက္လက္ ကာကြယ္ဖုိ ့ေနာက္ထပ္ ဒုစရိုက္မွုေတြ ထပ္မံ၍ ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္ေနမွာလား? လုပ္ေဆာင္မယ္ဆိုရင္ေတာင္ သင့္ရဲ ့စိတ္က ၿပတ္သားရဲ ့လား? ၿပတ္သားတယ္ဆိုရင္ေတာင္ သင့္ရဲ ့အကုသိုလ္စိတ္ရဲ ့ေႏွာင့္ယွက္မွု ဒဏ္ကုိ မည္မွ်ကာလၾကာရွည္စြာ သင္ခံနုိင္ရည္ရွိမွာသလဲ ဆိုတာပဲ။

နမိတ္သည္ အစြဲၿဖစ္လာသည္။ ထိုအစြဲမွသည္ ေလာဘအၿဖစ္သို ့ေၿပာင္းလဲပစ္ကာ သူတို ့ရဲ့ ရိုးသားၿခင္း အၿပစ္ကင္းစင္ၿခင္း အစရွိသည္တိုိ ့ကို ဖ်က္ဆီးပစ္ခဲ့သည္။ အကုသိုလ္တစ္ခုကို က်ဴးလြန္ေစခဲ့သည္။ ထို ့အၿပင္ အကုသိုလ္ဆိုသည့္အတုိင္း တစ္ခုတည္းႏွင့္ အၿမဲတမ္းရပ္တန္ ့မေန။ အကုသိုလ္သည္ အစြဲအလန္းတစ္ခုပမာ ေနာက္ထပ္ ၿပစ္မွုမ်ားကို က်ဴးလြန္ေစရန္ အားေပးသည္။ သို ့ႏွင့္ လူေကာင္းမ်ားသည္ လူဆိုးမ်ားၿဖစ္လာၾကရေပေတာ့သည္။

ဝမ္းနည္းမွုေတြကေန ရူးသြပ္မွုေတြ ၿဖစ္ေစေတာ့သည္။

“Life's but a walking shadow. Honor. Love. Friends. But in there's death. Curses.”

IMDb Rating: 7.5/10
Rotten Tomatoes Rating: 79% (Currently)

~WH~

P.S “The Tragedy of Macbeth” ၿပဇာတ္ကို William Shakespeare က 1599 နဲ ့1606 ခုႏွစ္ေတြၾကားမွာ ေရးသားခဲ့တယ္လုိ ့သိရပါတယ္။