Roma က ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားဆိုတာထက္ ပိုခဲ့တယ္။ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေကာင္းတစ္ကားဆိုတာ ဇာတ္လမ္းနဲ ့ခ်ည္းပဲ မသက္ဆိုင္ဘူး။ ထိုဇာတ္လမ္းကို ဘယ္လုိတင္ၿပသလဲဆိုတာရယ္၊ သူတို ့တင္ၿပခ်က္ကို ပရိသတ္က ဘယ္လုိယူခဲ့သလဲဆိုတာ ေတြအေပၚ အမ်ားၾကီးမူတည္ၿပီး ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတစ္ကားဟာ ေကာင္းတယ္၊ မေကာင္းဘူးလို ့သတ္မွတ္ၾကတယ္။ Cold War မွာ Paweł Pawlikowski က ကြ်န္ေတာ္တို ့ပရိသတ္ေတြကို သူ ့မိဘႏွစ္ေယာက္ရဲ ့ဘဝေတြကို ၿပန္ေခၚသြားတဲ့အခ်ိန္မွာ Alfonso Cuarón ကေတာ့ Roma နဲ ့ကြ်န္ေတာ္တို ့ပရိသတ္ေတြကို သူ ့ရဲ ့ကေလးဘဝဆီကို ေခၚေဆာင္သြားခဲ့တယ္။ သူ ့ငယ္စဥ္က ကိုယ္ပိုင္ဘဝနဲ ့သက္ဆိုင္တဲ့ဇာတ္လမ္းတစ္ခုကို Roma နဲ ့ကမာၻကို ခ်ၿပလုိက္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္ေစာေစာက ေၿပာခဲ့သလို ဒီဇာတ္ကားဟာ ရုပ္ရွင္ဆုိတာထက္ပိုတယ္လို ့ခံစားခဲ့ရတာက ဇာတ္ေကာင္စရိုက္တိုးတက္ၿခင္းေတြအေပၚမူတည္ၿပီး ဂႏၱဝင္မဆန္တဲ့ သာမာန္ဇာတ္လမ္းေလးတစ္ခုကို ဂႏၱဝင္ဆန္ဆန္ဖတ္လိုက္ရတဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္လို ခံစားခဲ့ရလို ့။
.

Roma ကို စဖြင့္တဲ့ ဇာတ္ဝင္ခန္းက အရမ္းရွင္းတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဓိပၸာယ္ေတြကေတာ့ အၿပည့္ရွိေနတယ္။ ထိုဇာတ္ဝင္ခန္းေလးကို မ်က္စိမမွတ္ပဲ စိုက္ၾကည့္ေနခဲ့ကတည္းက ဒီဇာတ္ကားနဲ ့ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လိုအေၾကာင္းအရာမ်ိဳးၿဖစ္မယ္ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္တို ့ေတြ ကိုယ္စီအေတြးေတြထဲမွာ ေမးခြန္းေတြထုတ္ေနၾကၿပီ။ ေက်ာက္ၿပားေတြခင္းထားတဲ့ ၾကမ္းခင္းတစ္ခုကို အနီးကပ္ရိုက္ၿပထားတယ္။ ထိုေက်ာက္ၿပားၾကမ္းခင္းေတြအေပၚ ေရေတြစီးက်သြားတာ ကြ်န္ေတာ္တို ့ၿမင္ရတယ္။ ၾကားရတဲ့ ေနာက္ခံအသံေတြအရ တစ္ေယာက္ေယာက္က ေရေလာင္းၿပီး ၾကမ္းခင္းေဆးေနတာ ၿဖစ္မယ္။ ေကာင္းကင္ၾကီးကို ၾကမ္းခင္းေပၚက ေရေတြေပၚမွာ ၿပန္ထင္ဟပ္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္တို ့ၿမင္ေနရတယ္။ ထို ့ေနာက္ေတာ့ ေကာင္းကင္မွာ ေလယာဥ္တစ္စင္းပ်ံသြားတာကို ေၾကြၿပားေတြေပၚက ေရေတြကေနတစ္ဆင့္ ကြ်န္ေတာ္တို ့ဆက္ၿမင္ရတယ္။ ၾကမ္းခင္းကို ေဆးေနတဲ့သူကေတာ့ ဆပ္ၿပာေရေတြ ေဆးခ်ၿပီး ဆက္ေဆးေနတုန္းပဲ။
.

1970 ၿပည့္ႏွစ္။ ထိုႏွစ္က ကမာၻ ့ဖလားပြဲက သူတို ့Mexico နုိင္ငံမွာက်င္းပခဲ့တာ။ ဇာတ္ကားစတင္ထားတဲ့အခ်ိန္ကလည္း ထို ကမာၻ ့ဖလားပြဲၾကီးက်င္းပၿပီးကာစ ပူပူေႏြးေႏြးအခ်ိန္မွာ။ ေနာက္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့ေတြ သိလာရတယ္။ ဇာတ္ကားရဲ ့နာမည္ Roma က Italy နုိင္ငံက ေရာမၿမုိ ့အေၾကာင္းကိုေၿပာထားတာမဟုတ္ဘူး။ Mexico city ထဲမွာရွိတဲ့ Colonia Roma လို ့ေခၚတဲ့ၿမို ့နယ္ေလးတစ္ခု ကိုေၿပာထားတယ္ဆိုတာ။ ယခုဇာတ္ကားကားဟာ အေၿခခံအားၿဖင့္ အမ်ိဳးသမီးႏွစ္ေယာက္ရဲ ့ဘဝကို သရုပ္ေဖာ္ထားခဲ့တာပါ။ တစ္ေယာက္ကေတာ့ သာမာန္အဆင့္ေလာက္ရွိတဲ့ မိသားစုတစ္စုရဲ ့အိမ္တစ္အိမ္မွာ အိမ္ေဖာ္လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ Mexican အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးတစ္ေယာက္ၿဖစ္ၿပီး ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ့ သူမ အလုပ္လုပ္ကိ္ုင္ေနထို္င္ေနတဲ့ ထိုအိမ္ၾကီးရဲ ့အိမ္ရွင္မ အမ်ိဳးသမီး။ အိမ္ရွင္မ အမ်ိဳးသမီးနာမည္ကေတာ့ Sofia ၿဖစ္ၿပီး အိမ္ေဖာ္အမ်ိဳးသမီးေလးရဲ ့နာမည္ကေတာ Cloe ပါ။ ေစာေစာက ဇာတ္ကားကိုစဖြင့္တဲ့ ၾကမ္းခင္းကို ေရနဲ ့ေဆးေနတဲ့ တစ္ေယာက္က Cleo ေပါ့။ Cleo က အိမ္ေဖာ္ဆိုေပမဲ့ တစ္ခါတစ္ေလက်ရင္ သူ ့ကိုယ္သူ ဒီအိမ္ရဲ ့မိသားစုဝင္တစ္ေယာက္လိုေတာင္ ခံစားတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ပိုသစၥာရွိၿပီး အလုပ္ကိုပိုၾကိုးစားၿပီး ေစတနာနဲ ့လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္တယ္။ ကေလးေတြကလည္း သူ ့ကိုခ်စ္ၾကသလို သူကလည္း ကေလးေတြအကုန္လံုးကို ခ်စ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ထိုအိမ္က မိသားစုရဲ ့အတြင္းေရးၿပႆနာေတြေတာ့ သူဝင္မပါေအာင္ အလိုက္တသိနဲ ့ေနထိုင္တယ္။
.

ထိုအိမ္ၾကီးရဲ ့အိမ္ဦးနတ္လို ့ေၿပာလို ့ရတဲ့ ခင္ပြန္းသည္ေယာက္်ားက ဆရာဝန္တစ္ေယာက္။ သူေမာင္းတဲ့ကားက Ford Galaxie ။ ကားက ၾကီးမားၿပီး အိမ္ထဲကကားရပ္သိမ္းတဲ့ ထိုေနရာေလးက အရမ္းက်ဥ္းတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ထိုလူက ညဘက္အိမ္ၿပန္လာတိုင္း သူ ့ကားကို ေဘးကနံရံေတြနဲ ့မတိုက္မိေအာင္ ဂရုစုိက္ေမာင္းဝင္ၿပီး ၿပန္လာေလ့ရွိတယ္။ သူတို ့လင္မယားႏွစ္ေယာက္က အိမ္ေထာင္ေရးအဆင္မေၿပၾကေတာ့တာ ၾကာၿပီ။ တစ္ရက္ေတာ့ ေလ့လာေရးခရီးထြက္ဖို ့ဆိုၿပီး သူထြက္သြားခဲ့တယ္။ သူ ့မိန္းမကေတာ့ ေနာက္ဆံုးအေနနဲ ့လားေတာ့ မသိဘူး။ ခင္ပြန္းသည္ကို မသြားခင္ငိုၿပီး ဖတ္ထားခဲ့တယ္။ ကေလး 4 ေယာက္ကေတာ့ သူတုိ ့အေဖ သူတို ့ဆီကိုေနာက္ ဘယ္ေတာ့မွ ၿပန္လာမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးဆိုတာ မသိေနခဲ့ၾကဘူး။
.

အရာအားလံုးဟာ ေၿပာင္းလဲခဲ့ၿပီ။ Cleo တစ္ေယာက္္ မိန္းမသဘာဝရာသီလာခ်ိန္ကို ေက်ာ္သြားတာ ၃ လရွိၿပီ။ boyfriend ၿဖစ္တဲ့သူကို ေၿပာၿပေတာ့လည္း ထိုလူရဲ ့တုန္ ့ၿပန္ခ်က္က ေယာက်္ားမဆန္ခဲ့ဘူး။ ေယာက်္ားမဆန္ဘူးဆိုတာထက္ လူမဆန္ခဲ့ဘူးလို ့ေတာင္ ကြ်န္ေတာ္တို ့စြပ္စြဲလို ့ရတယ္။ ရုပ္ရွင္သြားၾကည့္ရာက သိလာ၊ ၾကိုက္လာခဲ့ၾကတဲ့သူတို ့ႏွစ္ေယာက္ရဲ ့လမ္းခြဲကလည္း ရုပ္ရွင္ရံုထဲမွာပဲ။ ရုပ္ရွင္ရံုထဲမွာ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ေနရင္း ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို အိမ္သာ သြားအံုးမယ္ဆိုၿပီး ထထြက္သြားခဲ့တာ ရုပ္ရွင္ရံုေလးထဲကပဲ ထြက္သြားခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ သူမဘဝတစ္ခုလံုးထဲကထြက္ခြာသြားခဲ့တာ။ ရံုထဲမွာၿပေနတဲ့ ဇာတ္ကားကၿပီးဆံုးသြားၿပီ။ လာၾကည့္တဲ့တစ္ၿခားသူေတြလည္း အသီးသီးၿပန္သြားၾကၿပီ။ Cleo ကေတာ့ ၿပန္မလာေတာ့တဲ့ ရည္းစားကို တစ္ေယာက္တည္း အေမွာင္ထဲမွာ ထိုင္ေစာင့္ေနခဲ့တယ္။ ဒီဇာတ္ဝင္ခန္းက ကြ်န္ေတာ္တို ့ရင္ေတြကို ခြဲခဲ့တဲ့ဇာတ္ဝင္္ခန္းေတြထဲက ပထမဆံုး စခြဲတဲ့ဇာတ္ဝင္ခန္းပဲ။ တုန္ ့ၿပန္မွုမရွိေတာ့တဲ့သူ၊ ၿပန္မလာေတာ့တဲ့ ခ်စ္သူကို တမ္းတေနဖို ့လည္း မထိုက္တန္တဲ့အဆံုး ဒီကေလးကို သူမ ေမြးဖြားဖို ့ဆံုးၿဖတ္လိုက္တယ္။ သူမရဲ ့ဆံုးၿဖတ္ခ်က္နဲ ့အတူ အိမ္ရွင္သူေဌးမကို သူမဖြင့္ေၿပာရတယ္။ ဒီဇာတ္ဝင္ခန္းက သာမာန္ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားအမ်ားစု သြားခဲ့တဲ့ ဇာတ္လမ္းကိုေသြဖြယ္ခဲ့တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို ့ပရိသတ္ေတြက Cleo ကို ၾကည့္ရင္းသနားေနၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ Cleo က သူမရဲ ့ အိမ္ရွင္သူေဌးမကို အၿဖစ္မွန္ေတြ ေၿပာၿပတဲ့အခါ အိမ္ရွင္အမ်ိဳးသမီးရဲ ့တုန္ ့ၿပန္ခ်က္က အံ့ၾသစရာေတာင္ ပိုေကာင္းေနၿပီး ကြ်န္ေတာ္တို ့သနားတဲ့စိတ္ေတြက အိမ္ရွင္အမ်ိဳးသမီးဆီကို ေၿပာင္းသြားတယ္။ အိမ္ရွင္အမ်ိဳးသမီးမွာလည္း သူမရဲ ့အပူနဲ ့သူမ။ ဒါေပမ့ဲ အိမ္ေဖာ္တစ္ေယာက္က အခုလိုၿဖစ္လာၿပီး ရင္ဖြင့္ေတာ့ မိန္းမသားခ်င္းကိုယ္ခ်င္းစာၿပီး နားလည္ခဲ့တယ္။ တစ္စက္မွ မဆူခဲ့ဘူး။ တစ္ခ်က္မွလည္း မ်က္ႏွာမပ်က္သြားဘူး။ ဒီကေလးကို သူတို ့အတူေမြးၾကဖို ့အားေပးစကားေၿပာခဲ့ၿပီး လိုအပ္တာေတြ အကုန္ကူညီမယ္လို ့ေၿပာခဲ့တယ္။ မိသားစုဆိုတာ ဒါပဲ။
.

Roma က Cold War နဲ ့Shopliters ႏွစ္ကားေပါင္းစပ္ထားသလိုပဲ။ Alfonso Cuarón က ဒီဇာတ္ကားကို film format နဲ ့မရုိက္ခဲ့ပဲ digital format နဲ ့ရိုက္ကူးၿပီး တစ္ကားလံုးကို ရိုးရွင္းတဲ့ အၿဖူအမဲနဲ့ ပဲ ရိုက္ကူးတင္ဆက္ထားတယ္။ အခုလို အၿဖူ အမဲနဲ ့ရိုက္ကူးထားတာေၾကာင့္လည္း ရုပ္ရွင္ဖန္တီးသူေတြအတြက္ ေကာင္းတဲ့အခ်က္က ေနာက္ခံအေဆာက္အဦးေတြ၊ ပံုရိပ္ေတြကို Digital နည္းပညာေတြနဲ ့ ၿပန္လည္ေၿပာင္းလဲတင္ဆက္ဖို ့လြယ္ကူတာပဲ။ ဒီဇာတ္ကားမွာ ေနာက္ထပ္ထူးၿခားခ်က္တစ္ခုက Director Alfonso Cuarón က ဒီဇာတ္ကားအတြက္ ဒါရိုက္တာတာဝန္ပဲ ယူခဲ့တာမဟုတ္ဘူး။ Cinematographer တစ္ေယာက္အၿဖစ္နဲ ့လည္း တာဝန္အပိုတစ္ခု ယူခဲ့ေသးတယ္။ ဒါရိုက္တာကိုယ္တိုင္က ကင္မရာကိုင္ၿပီး လိုသလိုရုိက္ကူးခဲ့တာဆိုေတာ့ အရာအားလံုးက အေသးစိပ္ဆန္လြန္းတယ္။ Alfonso Cuarón ရဲ ့cinematographer က ဇာတ္ေကာင္ေတြကို close-ups ၿဖစ္တဲ့ အနီးကပ္ရိုက္ၿပထားတာေတြ တမင္ေရွာင္က်ဥ္ထားပံုရတယ္။ ဇာတ္ေကာင္ေတြကို frames ေတြထဲမွာ ခပ္လွမ္းလွမ္းတစ္ေနရာရာမွာ တည္ထားေစတဲ့အတြက္ ဇာတ္ေကာင္ေတြရဲ ့ အေနာက္ကပံုရိပ္ေတြကိုပါ အသက္ဝင္ေစတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဇာတ္ဝင္ခန္းတိုင္းမွာ ဇာတ္ေကာင္ေတြသာမက ဇာတ္ေကာင္ေတြေဘးကအရာေတြကပါ အေသးစိပ္ဆန္ၿပီး အသက္ဝင္လာတယ္လို ့ၾကည့္ေနရင္း ခံစားခဲ့ရတာ။ သူက ကင္မရာေရြ ့လ်ားမွုေတြေတြ သိပ္မသံုးခဲ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ အိမ္အတြင္းက ဇာတ္ဝင္ခန္းတစ္ခန္းမွာေတာ့ ကင္မရာကို 360 ဒီဂရီလွည့္ၿပီး ၿပေနတဲ့ဇာတ္ဝင္ခန္းကိုေတာ့ မေလးစားပဲ မေနနုိင္ခဲ့ဘူး။ ၿပီးေတာ့ ဇာတ္ဝင္ခန္းတိုင္း ဇာတ္ဝင္ခန္းတိုင္းကို ရိုက္ကူးေရးမစခင္ကတည္းက ေသေသခ်ာခ်ာ ၿပင္ဆင္ထားခဲ့မယ္ဆိုတာ ပိတ္ကားေပၚမွာ ကြ်န္ေတာ္တို ့ၿမင္ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း scene တိုင္း scene တိုင္းက ေၿပာမၿပတတ္ေလာက္ေအာင္ကို လွပၿပီး အလြန္အမင္းအနုပညာဆန္လြန္းတယ္။
.

ေနာက္ထပ္သေဘာအရမ္းက်ခဲ့တဲ့အရာတစ္ခုက ဇာတ္ကားရဲ ့ေနာက္ခံပံုရိပ္ေတြနဲ ့settings ေတြ။ တစ္္ခ်ိဳ ့ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြက ၿမို ့ထဲက ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြပါတယ္။ Mexico city တစ္ခုလံုးကို 1970s ေက်ာ္ႏွစ္ေတြဘက္ကို ေရာက္ရွိသြားသလား ခံစားရေလာက္ေအာင္ကို ၿပသထားတာ။ တစ္ၿခားရုပ္ရွင္ေတြကို ၿမုိ ့ရဲ ့တစ္ပိုင္းတစ္စေလာက္ပဲ scene အတိုေလးေတြနဲ ့လွည့္ပတ္ၿပတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။ တစ္ၿမို ့လံုးနီးပါးကို long shot အရွည္ၾကီးနဲ ့ၿပသထားတာ။ ၿပီးေတာ့ ဒီဇာတ္ကားမွာ သူတို ့Mexico နုိင္ငံရဲ ့သမုိင္းမွာ အက်ည္းတန္ခဲ့တဲ့ ၿဖစ္ရပ္ဆိုးေတြထဲက တစ္ခုၿဖစ္တဲ့ Corpus Christi massacre လို ့အမည္တြင္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြနဲ ့စစ္တပ္ၾကားၿဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ဆႏၵၿပအထိကရုန္းၾကီးကို သရုပ္ေဖာ္ထားတဲ့ ဇာတ္ဝင္ခန္းတစ္ခန္းပါတယ္။ ထိုၿဖစ္ရပ္က 1971 ခုႏွစ္ June လ 10 ရက္ေန ့ကၿဖစ္ခဲ့ၿပီး လူေပါင္းအေယာက္ 120 ေက်ာ္ေသဆံုးခဲ့တယ္။ ထိုဇာတ္ဝင္ခန္းကုိ တင္ဆက္ၿပသထားတဲ့ ဇာတ္ဝင္ခန္းကလည္း တစ္ကယ္ၿဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အၿဖစ္အပ်က္ေတြကို ၾကည့္ေနရတယ္လို ့ထင္မွတ္ရေလာက္ေအာင္ အေသးစိပ္ၿပသခဲ့တယ္။ ဒါေတြဟာ ရုပ္ရွင္နဲ ့ပက္သက္ၿပီး ဒါရိုက္တာတစ္ေယာက္ရဲ ့အနုပညာနဲ ့ဖန္တီးၿခင္းဆိုင္ရာ စိ္န္ေခၚမွုတစ္ခုပဲ။ ဒီအခ်က္ကို ၾကည့္ၿခင္းအားၿဖင့္ Alfonso Cuarón ဟာ အေသးစိပ္ဆန္တဲ့သူတစ္ေယာက္။ မၿဖစ္နိုင္ဘူးဆိုတာ မရွိဘူးလို ့ေၿပာရေအာင္ သူ ့ဖန္တီးတဲ့အနုပညာကို တန္ဖိုးထားတယ္ဆိုတာ သိသာလြန္းတယ္။
.

Alfonso Cuarón က ယခုဇာတ္ကားကို ဇာတ္လမ္းရဲ ့ၿဖစ္စဥ္ေတြအတိုင္း ရုပ္ရွင္ကိုလည္း ရိုက္ကူးခဲ့တာ။ ၿပီးေတာ့ ဇာတ္ညႊန္းအၿပည့္အစံုကိုလည္း သရုပ္ေဆာင္ေတြကို မေပးထားခဲ့ဘူး။ မ်ားေသာအားၿဖင့္ ရိုက္ကူးတဲ့ေန ့မွ ထိုေန ့အတြက္ ဇာတ္ညႊန္းသီးသန္ ့ကိုပဲ သရုပ္ေဆာင္ေတြက ရၾကတာ။ ဒါေၾကာင့္ သရုပ္ေဆာင္ေတြကလည္း ဇာတ္လမ္းအၿပည့္အစံုကို ရိုက္ကူးေနစဥ္ မသိခဲ့ၾကဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း သရုပ္ေဆာင္ေတြကို ၾကည့္ရတာ တစ္ကယ္အၿပင္မွာ ၿဖစ္ေနၾကတဲ့ဟန္ေပၚလြင္ေနခဲ့တာ။ Alfonso Cuarón ကေတာ့ ဒီဇာတ္ကားဟာ အရင္ကနာမည္ေက်ာ္ရုပ္ရွင္ဖန္တီးရွင္ေတြရဲ ့လႊမ္းမိုးမွုေတြ ကင္းတဲ့ သူရဲ ့ပထမဆံုးကားလို ့ေၾကာ္ၿငာထားခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခ်ိဳ ့ကေတာ့ အခုလို သရုပ္ေဆာင္ေတြကို ဇာတ္ညႊန္းအၿပည့္အစံုမေပးတာတို ့၊ ရိ္ုက္ကူးေရးကိုလည္း ဇာတ္လမ္းရဲ ့ၿဖစ္စဥ္အတုိင္း ရိုက္ကူးၿခင္းတို ့ဆိုတာ နာမည္ေက်ာ္ Director ၾကီးေတြၿဖစ္တဲ့ Luis Buñuel တို ့ Federico Fellini တို ့Ken Loach တို ့ရဲ ့လႊမ္းမိုးမွုေတြရွိေနေသးတယ္လိုု ့စြပ္စြဲၾကတယ္။
.

Cleo ဇာတ္ေကာင္က ဒါရိုက္တာ Alfonso Cuarón ရဲ ့ တစ္ကယ့္အၿပင္ ငယ္ဘဝက Nanny ၿဖစ္တဲ့ Liboria “Libo” Rodriguez ဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသမီးကို အေၿခခံထားတာပါ။ ထိုအမ်ိဳးသမီးၾကီးက အခု အသက္ 74 ႏွစ္ရွိေနၿပီလို ့သိရတယ္။ ယခုဇာတ္ကားမွာ အိမ္အကူ Cleo အၿဖစ္သရုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ မင္းသမီးကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့ေတြတစ္ေယာက္မွ မၿမင္ခဲ့ဖူးေသးတဲ့ Yalitza Aparicio ဆိုတဲ့အမ်ိဳးသမီးပဲ။ သူမဟာ ဒီဇာတ္ကားမွာပဲ ပထမဆံုးသရုပ္ေဆာင္ဖူးတာ။ အရင္က သရုပ္ေဆာင္တဲ့ အေတြ ့အၾကံုတစ္ခုမွ မရွိခဲ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူမရဲ ့သရုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြက ဝါရင့္ေနတဲ့မင္းသမီးၾကီး Meryl Streep ထက္ေတာင္ ပိုေတာ္တယ္လုိ ့ကြ်န္ေတာ္ရဲရဲၾကီး ေၿပာရဲတယ္။ ဇာတ္ကားတစ္ကားလံုးမွာ သူမရဲ ့စကားေၿပာခန္းေတြနည္းတယ္။ လွုပ္ရွားရတဲ့ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြလည္း ရွားပါးတယ္။ ဒါေပမဲ့တစ္ကားလံုးကို သူမရဲ ့အၾကည့္နဲ ့မ်က္လံုးေလး တစ္စံုနဲ ့ပဲ သူမ သရုပ္ေဆာင္သြားခဲ့တယ္။ ဝမ္းနည္းရင္လည္း သူမမ်က္လံုးေတြထဲမွာ အထင္းသားေပၚလြင္ေနတယ္။ ေပ်ာ္ရႊင္ေနရင္လည္း သူမရဲ ့မ်က္လံုးေတြက အရည္ေတြေတာက္ပေနတယ္။ သရုပ္ေဆာင္ေနတယ္နဲ ့ကို လံုးဝမတူခဲ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့သူမက အရင္က အိမ္အကူအလုပ္ကုိ လုပ္ကိုင္ခဲ့ဖူးတယ္လို ့interviews ေတြမွာ မၾကာခဏေၿဖၾကားခဲ့တယ္။ သူမရဲ ့ၿပင္ပဘဝက အေတြ ့အၾကံုေတြကိုလည္း ဒီဇာတ္ကားရိုက္ေတာ့ ၿပန္အသံုးၿပုနိုင္ခဲ့တယ္လို ့သူမက ဆိုခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဒီႏွစ္အကယ္ဒမီေပးပြဲမွာ သူမကို အေကာင္းဆံုးဇာတ္ေဆာင္မင္းသမီးဆု လ်ာထားခဲ့ၾကတာေပါ့။ ကြ်န္ေတာ္သာ အကယ္ဒမီ voting အဖြဲ ့ကဆိုရင္ သူမကိုပဲ vote လုပ္ေပးမွာ။ ဒီဇာတ္ကားမွာ သူမတစ္ေယာက္တည္း အကယ္ဒမီလ်ာထားခံခဲ့ရတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ အိမ္ရွင္အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ေကာင္ကို သရုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ မင္းသမီး Marina de Tavira လည္း ဇာတ္ပို ့မင္းသမီးဆုနဲ ့လ်ာထားခံေနရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ Roma တစ္ကားလံုးကလည္း ဇာတ္ကားဆုေရာ၊ ဒါရိုက္တာဆုေရာ၊ လွုပ္ရွားမွုဓာတ္ပံုဆုေရာ၊ ဇာတ္ညႊန္းဆုတို ့၊ နုိင္ငံၿခားဘာသာစကားေၿပာဆုတို ့၊ အသံပိုင္းဆိုင္ရာဆုေတြနဲ ့တစ္ၿခားဆုေတြအပါအဝင္ စုစုေပါင္း 10 ဆုတိတိလ်ာထားခံေနရၿပီး 2018 ႏွစ္အတြင္း အကယ္ဒမီအမ်ားဆံုးလ်ာထားခံခဲ့ရတဲ့ ဇာတ္ကားၿဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
.

ယခု Roma ဇာတ္ကားကို သတိထားၿပီးၾကည့္ရင္ ေနာက္ခံအသံေတြကို မသိမသာေလး ဦးစားေပးထားတယ္ဆိုတာ ၾကားနိုင္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလမွာ ေခြးေဟာင္သံေလးေတြ ကြ်န္ေတာ္တို ့ၾကားရတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလေတာ့ ခပ္ေဝးေဝးက လမ္းမေတြေပၚမွာ ခ်ီတက္လာတဲ့ ဘင္ခရာတီးဝိုင္းသံေလးေတြလည္း ၾကားရၿပန္တယ္။ Alfonso Cuarón ဖန္တီးခဲ့တဲ့ Roma ဇာတ္ကားဟာ သရုပ္မွန္လည္းဆန္သလို အိပ္မက္လည္းဆန္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကဗ်ာလည္းဆန္ေနေသးၿပန္တယ္။ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတစ္ကားဟာ သရုပ္မွန္ဘက္ကုိ ဦးစားေပးၿပီးတင္ၿပထားရင္ ကဗ်ာဆန္နိုင္ဖို ့ဆိုတာ ခက္ခဲတဲ့အရာပါ။ ဒါေပမဲ့ ေတာ္လြန္းတဲ့ ဒါရိုက္တာေတြပဲ ထိုဆန္ ့က်င္ဘက္ႏွစ္ခုကို တစ္ၿပိုင္နက္တည္းမွာ တင္ဆက္ဖန္တီးနိုင္တာ။ ဒီႏွစ္ထဲမွာ အခုလို သရုပ္မွန္ၿပီးကဗ်ာဆန္တဲ့ေနာက္တစ္ကားကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္အေပၚမွာ ေရးသားခဲ့တဲ့ If Beale Street Could Talk ဇာတ္ကားပါပဲ။ အခု Roma ဇာတ္ကားဟာ ရုပ္ရွင္တစ္ကားအေနနဲ ့အရာအားလံုးအၿပစ္ေၿပာစရာမရွိေအာင္ ေကာင္းေနတာပဲမဟုတ္ဘူး။ ဇာတ္ေကာင္ေတြနဲ ့အတူ ခံစားဝမ္းနည္းေၾကကြဲရတဲ့ ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြလည္း ရွိတယ္။ Cleo တစ္ေယာက္ ကေလးမီးဖြားတဲ့ဇတ္ဝင္ခန္းမွာဆို ကြ်န္ေတာ္ၾကည့္ေနရင္း အလိုလိုေမာလာတယ္။ လူကလည္း တုန္ယင္လာတယ္။ ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိဘူး။ မ်က္လံုးကပါ ငိုခ်င္လာတယ္။ အခုလိုခံစားခ်က္ေတြက Roma ဇာတ္ကားကို အေသအခ်ာ ဂရုစိုက္ၿပီး ၾကည့္တဲ့ ပရိသတ္ေတြကို Roma ဇာတ္ကားက ၿပန္ေပးခဲ့တဲ့ ဆုရလာဒ္ေတြပါ။
.

ယခုဇာတ္ကားဟာ သူ ့ဘဝရဲ ့အေရးအပါဆံုးအမ်ိဳးသမီးေတြကို ဂုဏ္ၿပုထားတဲ့ ဇာတ္ကားလို ့ Director Alfonso Cuarón က ေၿပာခ့ဲတယ္။ တစ္ေယာက္က သူ ့အေမၿဖစ္ၿပီး က်န္တစ္ေယာက္ကေတာ့ သူ ့ကိုထိန္းေက်ာင္းခဲ့တဲ့ ဒုတိယအေမလို ့ေတာင္ ေခၚဆိုထိုက္တဲ့ အိမ္ေဖာ္ Nanny တစ္ေယာက္။ ဇာတ္ဝင္ခန္းတစ္ခန္းမွာ ညဘက္ၾကီး အရက္ေတြမူးၿပီးၿပန္လာတဲ့ အိမ္ရွင္အမ်ိဳးသမီးက Cleo ကုိေတြ ့ေတာ့ ေလာကမွာ အမွန္ကန္ဆံုးနဲ ့အခါးသီးဆံုး စကားတစ္ခြန္းကို ေၿပာခဲ့တယ္။
.

“No matter what they tell you, we women are always alone.” တဲ့။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ ကြ်န္ေတာ္တို ့ေယာက်္ားေတြဟာ တစ္ကယ္ကို တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္တတ္ၾကတဲ့ လူသားေတြပါ။ ေယာက်္ားေတြၿဖစ္ၿပီး ေယာက်္ားမဆန္စြာ ၿပႆနာေတြကေန ေရွာင္ေၿပးတတ္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေယာက်္ားေတြက ေၾကာင္ေတြနဲ ့တူတယ္လို ့ တစ္ခ်ိဳ ့အမ်ိဳးသမီးေတြက ေၿပာၾကတာေပါ့။ အဆံုးသတ္မွာ ဒုကၡေတြနဲ ့က်န္ရစ္ခဲ့ၾကရတာကေတာ့ အမ်ိဳးသမီးေတြပဲ ၿဖစ္ေနခဲ့တယ္။
.

ထို Cleo ဇာတ္ေကာင္ကို သူ ဂုဏ္ၿပုထားတဲ့ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြထဲမွာ ေနာက္ဆံုးဇာတ္ဝင္ခန္းက အသက္အပါဆံုးနဲ ့အေရးအၾကီးဆံုး ဇာတ္ဝင္ခန္းၿဖစ္ခဲ့တယ္။ အိမ္ရွင္အမ်ိဳးသမီးၿဖစ္သူက ကေလးေတြအားလံုးကို ေခၚၿပီး ကမ္းေၿခကို မိသားစုခရီးထြက္ၾကတယ္။ Cleo ကိုလည္း ေခၚခဲ့တယ္။ အမွန္က ကေလးေတြ အေဖရဲ ့ၿဖစ္ရပ္မွန္ကိုလည္း ကေလးေတြကို အသိေပးဖုိ ့နဲ ့နာက်င္ဝမ္းနည္းေနတဲ့ Cleo ကိုလည္း စိတ္အေၿပာင္းအလဲေလးၿဖစ္ေအာင္ ခရီးတိုေလး ထြက္လာတယ္။ ကမ္းေၿခမွာ ထိုကေလး ၂ ေယာက္ေရနစ္ေတာ့ ေရမကူးတတ္တဲ့ Cleo တစ္ေယာက္ ပင္လယ္ထဲဆင္းသြားၿပီး သူ ့အသက္ကိုစြန္ ့ၿပီးကယ္တင္ခဲ့တယ္။ ထိုခရီးက အၿပန္မွာ Cleo တစ္ေယာက္ အရာအားလံုးကို သိ နားလည္ခဲ့ၿပီ။ ဒီမိသားစုဟာ သူမရဲ ့မိသားစုပဲဆိုတာ။ ကားၿပတင္းေပါက္ကေန ေငးၾကည့္ေနတ့ဲ သူမရဲ ့မ်က္လံုးေတြထဲမွာ သူမရဲ ့ခံစားခ်က္ေတြအကုန္လံုးကို ဘာစကားတစ္ခြန္းမွ ေၿပာစရာမလုိပဲ ကြ်န္ေတာ္တို ့ၿမင္နိင္ခ့ဲၿပီ။ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္းမွာ အခုလို ဇာတ္ကားေကာင္းေတြ ထြက္ရွိလာခဲ့တာ ကြ်န္ေတာ္တို ့ရုပ္ရွင္ပရိသတ္ေတြ တစ္ကယ္ကို ကံေကာင္းတယ္လို ့ကြ်န္ေတာ္ တစ္ကယ္ခံစားခဲ့ရတယ္။ တစ္ကယ္ပါ။ Roma က ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတစ္ကားဆိုတာထက္ ပိုခဲ့ပါတယ္။
.

RT: 95%

~WH~