Dir. Abbas Kiarostami  
Starring: Behzad Dorani
Cinematography: Mahmoud Kalari

ဇာတ္ကားမွာ ဘာဆက္ၿဖစ္မလဲလို ့ေစာင့္ၾကည့္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ တစ္ကယ္ေတာ့ ဘာမွၿဖစ္မလာခဲ့ဘူး။

ဘာမွမၿဖစ္ခဲ့ၿခင္းကပဲThe Wind Will Carry Us ဇာတ္ကားရဲ ့အႏွစ္သာရတစ္ခုၿဖစ္လာခဲ့တယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၅ ႏွစ္ဝန္းက်င္ေလာက္က ဒီဇာတ္ကားကိုစၾကည့္ဖူးခဲ့ေပမဲ့ ယခုဒုတိယအၾကိမ္ၿပန္ၾကည့္ၿဖစ္တဲ့အခါမွ ဇာတ္ကားရဲ ့အဓိပၸာယ္နဲ ့အေၾကာင္းအရာကို ပိုနားလည္လာခဲ့မိတယ္။

ဇာတ္ကားတစ္ကားလံုးဟာ ပံုရိပ္ကားၿခပ္ေတြနဲ ့စကားေၿပာေတြနဲ ့ဖြဲ ့စည္းထားတယ္။ ဇာတ္ကားအဖြင့္မွာလည္း ဖုန္ေတြထေနၿပီး အေကြ ့အေကာက္ေတြမ်ားလြန္းတဲ့ ေတာလမ္းမတစ္ခုေပၚမွာ လွုပ္ခ်ီလွုပ္ခ်ီနဲ ့တေရြ ့ေရြ ့သြားေနတဲ့ ကားတစ္စင္းကို ခပ္လွမ္းလွမ္းကေန ၿပသထားတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ကားထဲက လူ ၃(သို ့မဟုတ္) ၄ ေယာက္ရဲ ့စကားေၿပာသံေတြကို ကြ်န္ေတာ္တို ့စၾကားရတယ္။ ထိုလူေတြေၿပာေနၾကတာက သူတို ့သြားေနတဲ့ရြာကို ေရာက္မဲ့လမ္းနဲ ့ပတ္သက္ၿပီး ၿငင္းခုန္ေနၾကတာ။ အေတာ္ၾကာတဲ့အထိ သူတိုက ဘယ္သူေတြလည္း ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္တို ့မသိရေသးဘူး။ သူတို ့ဒီရြာေလးကိုလည္း ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ ့လာေရာက္တာလည္း ဆိုတာကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္တို ့စဥ္းစားေနရတုန္းပဲ။ ဒါေပမဲ့ ရိုးသားတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုေတာ့ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ သူတို ့ေၿပာတဲ့ စကားေတြကေန ရိပ္မိနိုင္တယ္။ သူတို ့သြားေနတ့ဲ ရြာေလးက ၿမိ ုေတာ္ Tehran ကေန 700km ေလာက္ေဝးတဲ့ Kurdistan နယ္က ေတာင္ေပၚရြာေလးတစ္ရြာ။

ထိုရြာေလးကိုေရာက္ေတာ့ ထိုအဖြဲ ့ရဲ ့ေခါင္းေဆာင္လို ့ယူဆရတဲ့လူတစ္ေယာက္က ထိုရြာက ကေလးတစ္ေယာက္နဲ ့မိတ္ေဆြေတြၿဖစ္သြားတယ္။ ထိုကေလးကေနတစ္ဆင့္ ရြာရဲ ့သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားစြာကိုလည္း သူတို ့ရေနတယ္။ ထိုကေလးကပဲ သူတို ့ရဲ ့Guide ေလး ၿဖစ္လာတယ္။ ရြာက ရြာသူရြာသားေတြကေတာ့ သူတို ့ကို Tehran ၿမို ့ေတာ္ၾကီးက လာတ့ဲ ၿမို ့သား အင္ဂ်င္နီယာေတြလို ့သိထားၾကတယ္။ ရြာက အရုိးခံလူေတြဆိုေတာ့လည္း သူတို ့လိမ္တာကို ယံုၾကည္ၾကတယ္။ ဒီရြာေလးမွာ အသက္အေတာ္ေလးၾကီးရင့္ေနတဲ့ အဖြားအိုတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ ထိုအဖြားအိုက နာမက်န္းၿဖစ္ၿပီး ေန ့လားညလားမသိ ဆံုးပါးေတာ့မယ္ဆိုတာ နာမည္ၾကီးေနတယ္။ အမွန္ေတာ့ သူတို ့ေတြက ထိုအဖြားၾကီးေသရင္ ခ်မဲ့ ေဒသခံရိုးရာအသုဘအခမ္းအနားကို မွတ္တမ္းတင္ဖို ့ေရာက္လာၾကတဲ့ လူေတြ။ ဒါက ကြ်န္ေတာ့္ခန္ ့မွန္းခ်က္။ ေဝဖန္ေရးဆရာအမ်ားစုလည္း အလားတူခန္ ့မွန္းခ်က္နဲ ့ထင္ေၾကးေပးၾကတယ္။ တစ္ခုပဲ။ သူတို ့ဟာfilmmakers ေတြလား၊ journalists ေတြလား ဆိုတာကိုေတာ့ အတိအက်ဘယ္သူမွ မေၿပာနိုင္ခဲ့ဘူး။ ၿပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ၾကားဖူးတာ Iran နုိင္ငံမွာ အသုဘက လူေသၿပီး ခ်က္ခ်င္းခ်ရတာတဲ့။ ဒါေၾကာင့္လည္း ထိုအဖြားၾကီးေသတာနဲ ့တစ္ခါတည္းခ်မဲ့ အသုဘကို အဆင္သင့္ မွတ္တမ္းတင္ ရိုက္ကူးဖို ့လာေစာင့္ေနၾကတာ။ ဒါေပမဲ့ ဇာတ္ကားတစ္ကားလံုးမွာ camera ေလးတစ္လံုးကလြဲၿပီး တစ္ၿခားရိုက္ကူးေရး ပစၥည္းကိရိယာေတြကို ကြ်န္ေတာ္တို ့မေတြ ့ခဲ့ရဘူး။

သူတို ့ဒီရြာေလးကို လာေရာက္ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က ေအာင္ၿမင္လား၊ မေအာင္ၿမင္လားေတာ့ မေသခ်ာဘူး။ ဒါေပမဲ့ထိုခရီးသည္ေတြထဲက ေခါင္းေဆာင္လို ့ယူဆရတဲ့လူကေတာ့ ရြာကလူတစ္ခ်ိဳ ့နဲ ့သိကြ်မ္းဝင္လာတယ္။ ပထမတစ္ေယာက္က ေတာ့ ေစာေစာက ေၿပာတဲ့ ကေလးေလးတစ္ေယာက္။ ထိုကေလးကလည္း စာကိုအေတာ္ၾကိုးစားပံုရတယ္။ သူနဲ ့စကားေၿပာတိုင္း သူစာလုပ္ရမွာ၊ ေက်ာင္းေနာက္က်မွာ အစရွိတဲ့ စိုးရိမ္မွစကားေတြ အၿမဲၾကားရတယ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က ရြာမွာလက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးဖြင့္ထားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးၾကီးတစ္ေယာက္။ သူမကေတာ့ သူမအနားက ၿမင္သမွ်အရာအားလံုးနီးပါးကို အၿပစ္ေၿပာေနတဲ့သူ။ ဒါေပမဲ့ သူမ ေၿပာေနတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြနဲ ့အၿမင္ေတြကလည္း အကုန္လံုးအမွန္ေတြခ်ည္းပဲ။ ဇာတ္ကားထဲက အဓိကဇာတ္ေကာင္က အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္က လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ အခုလို အလုပ္လုပ္တဲ့အေၾကာင္း ေၿပာေတာ့ ထိုအမ်ိဳးသမီးက သူ ့ကိုလည္း ေဝဖန္ေၿပာဆိုခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ သူမရဲ ့ဆိုင္ေရွ ့မွာ ကားလာရပ္တဲ့ ကားသမားတစ္ေယာက္ကိုလည္း သူမဆိုင္ေရွ ့မွာ ေလထုညစ္ညမ္းမွုေတြၿဖစ္မွာစိုးလို ့ေနရာေရြ ့ရပ္ခိုင္းၿပန္တယ္။ ေၿပာရမယ္ဆိုရင္ အသက္အရြယ္ရေနတဲ့ ေတာမွာေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးၾကီးတစ္ေယာက္ၿဖစ္ေပမဲ့ သူမရဲ ့အေတြးအေခၚေတြဟာ မနိမ့္ပါဘူးဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္တို ့သတိထားမိခဲ့ရတယ္။

ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ့ ၁၀ ေယာက္ေၿမာက္ကေလးကို ေမြးလိုက္တဲ့ အသက္အရြယ္အလယ္အလတ္အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္။ မနက္က သူနဲ ့စကားေၿပာတုန္းက ဗိုက္ၾကီးနဲ ့။ ညေနၿပန္ေတြ ့ေတာ့ ဗိုက္မရွိေတာ့ပဲ အလုပ္ၿပန္လုပ္ေနလို ့သူကေတာင္ ညီအစ္မေတြလားလို ့မွားထင္ၿပီးေမးခဲ့ေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ထိုအမ်ိဳးသမီးက ေန ့ခင္းကေလးတင္ ကေလးေမြးၿပီး အခုညေနမွာ အလုပ္ၿပန္ဝင္ေနတာ။ ဒါေတာင္ သူ ့ရဲ ့၁၀ ေယာက္ေၿမာက္ကေလးကို ေမြးဖြားခဲ့တာ။

ေနာက္တစ္ေယာက္က ေစာေစာကေၿပာခဲ့တဲ့ ရြာကလမ္းညႊန္ကေလးေလးလို ့ကြ်န္ေတာ္ေၿပာတဲ့ ကေလးရဲ ့ေက်ာင္းဆရာ။ ဇာတ္ကားရဲ ့အဓိကဇာတ္ေကာင္နဲ ့ထိုေက်ာင္းဆရာေၿပာတဲ့ စကားေတြအရ သူတို ့ထိုရြာေလးမွာ က်င္းပတဲ့ အသုဘပြဲေတြနဲ ့ရြာနားမွာ ေသာင္းက်န္းတဲ့ စစ္သူပုန္ေတြအေၾကာင္းကို ကြ်န္ေတာ္တို ့နားေထာင္ခဲ့ရတယ္။

ေနာက္ဆံုးတစ္ေယာက္ကေတာ့ အသက္ ၁၆ ႏွစ္ေလာက္ပဲ ရွိအံုးမဲ့ ကေလးမေလး။ ထိုကေလးမေလးက ႏြားတစ္ေကာင္ကို ေမြးထားတဲ့ ဂူေလးထဲမွာ နို ့ညွစ္ရတဲ့ အလုပ္ကို လုပ္ေနရတာ။ သူမေက ေက်ာင္းမေနရေတာ့ဘူး။ ၾကည့္ရတာ ေန ့တိုင္း ဒီေမွာင္မဲေနတဲ့ ဂူေလးထဲမွာပဲ သူမရဲ ့ငယ္ရြယ္တဲ့ဘဝကို ၿဖတ္သန္းရေတာ့မယ္။ သူမ တစ္ဘဝလံုးလည္း ၿဖစ္ေကာင္းၿဖစ္သြားနိုင္တယ္။ သူမရဲ ့မ်က္ႏွာက္ုိေတာ့ သူ မၿမင္ခဲ့ရသလို ကြ်န္ေတာ္တို ့လည္း မေတြ ့ခဲ့ရဘူး။ ထိုကေလးမေလး ႏြားနို ့ညွစ္ေနတဲ့အခန္းမွာ သူရြတ္ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာေလးက “The Wind Will Carry Us” ပဲ။ ေနာက္ဆက္ေၿပာခဲ့တဲ့ စကားတစ္ခြန္းက ကဗ်ာတစ္ပုိဒ္ကို ေရးဖို ့ဘြဲ ့ရပညာတတ္ၿဖစ္စရာ မလုိဘူး။ ခံစားတတ္ ေရးတတ္လို ့ပါရမီရွိရင္ ရၿပီ တဲ့။ The Wind Will Carry Us က ဇာတ္ကားရဲ ့နာမည္ၿဖစ္လာခဲ့တယ္။ အစကေတာ့ ဒီဇာတ္ကားကို Strawberry Fields လို ့သူတို ့နာမည္ေပးခဲ့ၾကတာ။

ဇာတ္လမ္းအရ သူတို ့ဟာ ထိုရြာေလးမွာ ေသာင္တင္ေနတာ ခန္ ့မွန္းခဲ့တဲ့အခ်ိန္ကာလထက္ ပိုၾကာလာတယ္။ ေသမယ္လို ့ထင္ထားတဲ့ အဖြားၾကီးကလည္း ေနၿပန္ေကာင္းလာလိုလုိနဲ ့အခုထိ မဆံုးပါးေသးဘူး။ ဒီမွာတင္ ထိုဧည့္သည္လူတစ္စုအတြက္ စိတ္ပ်က္စရာေတြၿဖစ္လာတယ္။ ၿမို့က အလုပ္ရွင္ကလည္း သူ ့ကို မၾကာမၾကာဖုန္းေတြ လွမ္းလွမ္းေခၚၿပီး သတင္းနဲ ့အေၿခအေနေတြ ေမးေမးေနတာ မၾကာခဏပဲ။ လူတစ္ေယာက္ေသတာကို ထိုင္ေစာင့္ရတဲ့ အလုပ္က တစ္ကယ္ေတာ့ အေတာ္ေလး မသက္သာလွဘူး။ ထိုအဖြားၾကီး မေသမခ်င္း သူကရြာကမၿပန္ဖို ့ဆံုးၿဖတ္ထားတဲ့ပံုပဲ။  ၿဖစ္ခ်င္ေတာ့ ေတာရြာေလးၿဖစ္တာေၾကာင့္ ထိုေခတ္က လက္ကိုင္ဖုန္းေတြက ေနရာအႏွံ ့မွာ ဆက္သြယ္လို ့မရနိုင္ေသးဘူး။ ဖုန္းဝင္လာၿပီဆိုရင္ သူ ့ရဲ ့ကားကိုအၿမန္ေမာင္းၿပီး ရြာသခ်ၤဳင္းရွိတဲ့ ေတာင္ေပၚတက္ေၿပာရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ ့ကို ရြာသားေတြေတြ ့လိုက္ရင္ ဖုန္းၾကီးတစ္လံုးကိုကိုင္ၿပီး ကားၾကီးေမာင္းၿပီး ေလွ်ာက္သြားေနတာပဲ ၿမင္ရတယ္။ ဒီလိုနဲ ့သူကိုယ္တိုင္ကလည္း ဒီရြာေလးကလူေတြနဲ ့မိတ္ေဆြေတြ ၿဖစ္လာၿပီး ရြာေလးနဲ ့ရြာသားေတြရဲ ့ေန ့စဥ္ဘဝေတြကို ခံစားၿပီး အခ်ိန္ေတြ ၿဖုန္းလာေတာ့တယ္။ ေသၿခင္း ရွင္ၿခင္းအစရွိတဲ့အရာေတြဟာ ထိန္းခ်ဳပ္လို ့လည္း မရသလို ဖန္တီးလုိ ့လည္း မရဘူးဆိုတာ သူနားလည္လာသလို ကြ်န္ေတာ္တို ့လည္း နားလည္လာတယ္။ တစ္ခ်ိဳ ့အရာေတြဟာ ခန္ ့မွန္းတိုင္း၊ ေမွ်ာ္လင့္တဲ့အတိုင္း ၿဖစ္မလာခဲ့ဘူး။

သူ ထိုရြာသခၤ်ဳင္းေပၚက ေတာင္ေပၚကို ဖုန္းတက္ေၿပာတိုင္း သူ လူတစ္ေယာက္နဲ ့အၿမဲလိုလို ေတြ ့ၿဖစ္တယ္။ ထိုလူက ေတာင္ကမူေလးေဘးနားမွာ ကြ်င္းတူးေနတဲ့သူ။ ထိုလူေၿပာပံုအရဆိုရင္ ထိုရြာသားကလည္း ရြာရဲ ့ဆက္သြယ္ေရး telecommunication project အတြက္ ကြ်င္းတူးေနတာ။ ဇာတ္ကားၿပီးဆံုးသြားတဲ့အထိ ပိတ္ကားေပၚမွာ ကြ်န္ေတာ္တို ့မေတြ ့ခဲ့ရတဲ့သူေတြ ရွိတယ္။ အခု ကြ်င္းတူးေနတဲ့သူရဲ ့မ်က္ႏွာကိုလည္း ဇာတ္ကားဆံုးသြားတဲ့အထိ ကြ်န္ေတာ္တို ့မေတြ ့ခဲ့ရဘူး။ အဓိကဇာတ္ေကာင္က အေပၚကေန ေအာက္ကိုငံု ့ၾကည့္ၿပီး ထိုရြာသားနဲ ့စကားေၿပာေနတာပဲ ကြ်န္ေတာ္တို ့သိခဲ့ရတယ္။ ဒါက ဒီဇာတ္ကားရဲ ့အထူးၿခားဆံုးအခ်က္တစ္ခုပဲ။ ဇာတ္ကားထဲမွာ ပါဝင္ၿပီး ဇာတ္ကားဆံုးတဲ့အထိ ကြ်န္ေတာ္တို ့မေတြ ့ခဲ့ရတဲ့ ေနာက္ထပ္ဇာတ္ေကာင္ေတြက အဓိကဇာတ္ေကာင္နဲ ့အတူပါလာတဲ့ လူ ၃ (သို ့) ၄ ေယာက္။ ထိုလူေတြကို ကြ်န္ေတာ္တို ့လံုးဝမေတြ ့ခဲ့ရဘူး။ သူတို ့ၿဖူသလား၊ မဲသလား၊ ဝသလား၊ ပိန္သလား၊ ငယ္လား၊ ၾကီးလားဆိုတာကို လံုးဝမသိခဲ့ရဘူး။ ေနာက္ဆံုးမေတြ ့ခဲ့ရတဲ့ သူတစ္ေယာက္ကေတာ့ သူတို ့ေစာင့္ေနတဲ့ အဖြားအိုၾကီးပဲ။ ထိုအဖြားၾကီးအေၾကာင္းကို လူေတြရဲ ့စကားဝုိင္းမွာပဲ ကြ်န္ေတာ္တို ့ၾကားခဲ့ရတယ္။ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္မွနဲ ့ေတာ့ မဟုတ္ေပမဲ့ ဒါရိုက္တာ Abbas Kiarostami က တမင္မၿပခဲ့တာလို ့ပဲလုိ ့ကြ်န္ေတာ္ယူဆမိတယ္။ ဒါရိုက္တာ Abbas Kiarostami ရဲ ့အဆိုအရဆိုရင္ ဒီဇာတ္ကားထဲမွာ ပရိသတ္ေတြ မၿမင္လိုက္ရတဲ့ အဓိကဇာတ္ေကာင္ ၁၁ ေယာက္ရွိတယ္။

ဒီဇာတ္ကားနဲ ့ပတ္သက္ၿပီး Review သေဘာမ်ိဳးအက်ဥ္းေရးရမယ္ဆိုရင္ ပထမဆံုးခ်ီးက်ဴးခ်င္တာက သရုပ္ေဆာင္ေတြပါ။ ဒီဇာတ္ကားထဲမွာ အဓိကဇာတ္ေကာင္ၿဖစ္တဲ့ လူေနရာကသရုပ္ေဆာင္တဲ့ မင္းသား Behzad Dorani တစ္ေယာက္ပဲ Professional သရုပ္ေဆာင္ပါ။ က်န္တဲ့လူေတြအကုန္လံုးက အၿပင္က ထိုရြာေလးကလူေတြနဲ ့ပဲ ရိုက္ကူးခဲ့တာ။ သဘာဝဆန္ဆန္ၿပခ်င္ရင္ သဘာဝလူေတြနဲ ့ပဲ ရိုက္ကူးတာ အေကာင္းဆံုးပါ။ ဒီ Director ၾကီး Abbas Kiarostami ရဲ ့ တစ္ခ်ိဳ ့ရုပ္ရွင္ေတြနဲ ့မစိမ္းတဲ့သူေတြအဖို ့ေတာ့ သိပ္မခက္ခဲေပမဲ့ သူ ့ရဲ ့တင္ၿပဟန္ကို မရင္းႏွီးေသးတဲ့ပရိသတ္အခ်ိဳ ့အတြက္ေတာ့ အခက္အခဲအနည္းငယ္ရွိနိုင္ပါတယ္။ Abbas Kiarostami က ပရိသတ္ကို သိပ္ဂရုမစိုက္ဘူး။ ပရိသတ္နားလည္ေအာင္၊ ပရိသတ္အၾကိုက္ေတြ ့ေအာင္ ဆိုတဲ့ ရိုက္ကူးဟန္ေတြ သူ ့ဇာတ္ကားေတြမွာ ကြ်န္ေတာ္တို ့မေတြ ့ရဘူူး။ အခု The Wind Will Carry Us ဇာတ္ကားမွာလည္း ထိုနည္း၄င္းပဲ။ သူတင္ၿပတဲ့အရာေတြက ကြ်န္ေတာ္တို ့ပရိသတ္ေတြ စိတ္ဝင္စားခ်င္မွလည္း စိတ္ဝင္စားမယ္။ ဒါေပမဲ့ သူကေတာ့ သူစိတ္ဝင္စားတာကို သူရိုက္တယ္။ သူရို္က္ကူးတဲ့အေၾကာင္းအရာကို စိတ္ဝင္စားတဲ့ ပရိသတ္အနည္းငယ္အတြက္ပဲ သူရိုက္ကူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီဇာတ္ကားနဲ ့ပတ္သက္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္ေၿပာခ်င္တဲ့ တစ္ခုတည္းေသာ အေၾကာင္းအရာက သူ ့ဇာတ္ကားေတြကို စိတ္ရွည္ၿပီး ၾကည့္ေပးဖို ့ပါပဲ။ အဆံုးမွာ နာမည္တပ္လို ့မရတဲ့ ခံစားခ်က္တစ္ခုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့ပရိသတ္ကိုယ္စီမွာ က်န္ရစ္ခဲ့ၾကတယ္။

ကြ်န္ေတာ္တို ့ေတြက ဒီဇာတ္ကားနဲ ့ပတ္သက္ၿပီး hidden meanings ေတြကို အထူးရွာခဲ့ၾကတယ္။ ပန္းသီးေလးတစ္လံုးေအာက္ၿပုတ္က်သြားတယ္။ ထိုပန္းသီးလိမ့္ဆင္းသြားတဲ့ လမ္းေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္ကို ရိုက္ၿပေနတယ္။ ဒါ ဘာအဓိပၸာယ္လဲ။ ေနာက္တစ္ခန္းမွာေတာ့ အဓိကဇာတ္ေကာင္က ႏြားနို ့ေသာက္ခ်င္ေနတယ္။ သူတို ့ကို လာကူညီေပးေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးနဲ ့ရြာထဲကလူတစ္ခ်ိဳ ့ေၿပာခ်က္အရ ဒီရြာမွာ ႏြားနို ့မရဘူး။ ဒါေပမဲ့ သခ်ၤဳင္းမွာ တြင္းတူးေနတဲ့လူကေတာ့ အိမ္တိုင္းကို တံခါးေခါက္ၿပီးေမးလုိက္။ ႏြားနို ့ရတာေပါ့လို ့ေၿပာတယ္။ ဒါဆို ဒီႏြားနို ့ရဲ ့အဓိပၸာယ္ကေရာ ဘာလဲ။ တြင္းတူးေနရင္းနဲ ့လူ ့ေပါင္ရိုးတစ္ေခ်ာင္းရေတာ့ ထိုအရိုးကို ကားေပၚမွာေတာင္ တင္ထားၿပီး သြားေလရာ သူယူသြားတယ္။ ေနာက္ဆံုးခန္းမွာမွ ထိုအရိုးကို ေခ်ာင္းေလးထဲ လႊတ္ပစ္ခဲ့တယ္။ ဒီအရိုးရဲ ့အဓိပၸာယ္ကေရာ ဘာလဲ။ ဒါေပမဲ့ ၾကည့္ေနရင္းနဲ ့မိမိကုိယ္ကို ၿပန္ေမးမိတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုက “ဒါေတြဟာ သိဖို ့လိုအပ္သလား၊ သိဖို ့အေရးၾကီးလား” ဆိုတာပဲ။ ကြ်န္ေတာ္တို ့ေတြ The Wind Will Carry Us ကို ၾကည့္ဖို ့ေတြးေခၚပညာရွင္ၾကီးေတြ ၿဖစ္စရာမလုိပါဘူး။ အထက္က ေၿပာထားတဲ့အတိုင္း အနည္းငယ္ေလး စိတ္ရွည္ဖို ့ပဲ လိုအပ္ခဲ့တာပါ။

Behzad .. သူ ့နာမည္က Behzad Dourani ။ ဒီဇာတ္လမ္းရဲ ့အဓိကဇာတ္ေကာင္။ သူက ဇာတ္လမ္းရဲ ့ဇာတ္လိုက္ဆိုေပမဲ့ ရုပ္ရွင္အမ်ားစုပံုေဖာ္ၾကတဲ့ လူေကာင္းဇာတ္လိုက္တစ္ေယာက္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ သူက သာမာန္လူ။ ကြ်န္ေတာ္တို ့ခင္ဗ်ားတို ့လို သာမာန္လူ။ သူ ့အလုပ္က ဒီရြာေလးကိုလာၿပီး ထိုအဖြားၾကီးေသရင္ အသုဘကို ရိုက္ကူးေရးမွတ္တမ္းတင္ၿပီး television အစီအစဥ္ (သို ့) Journal တစ္ခုခုမွာ ေဖာ္ၿပမဲ့အလုပ္။ ၿဖစ္ခ်င္ေတာ့ အဖြားၾကီးကလည္း မေသနုိင္ေသးဘူး။ ေနၿပန္ေကာင္းလိုက္၊ ေရာဂါၿပန္ေဖာက္လိုက္နဲ ့။ တစ္ကယ္ေတာ့ ေၿပာရမယ္ဆိုရင္ Behzad ကလည္း တစ္ကုိယ္ေကာင္းဆန္တဲ့သူ။ မွန္ရာကို ေၿပာရမယ္ဆိုရင္ အဖြားၾကီးကို ၿမန္ၿမန္ေသေစခ်င္ေနၿပီ။ အဖြားၾကီး ေသမွ သူတို ့လည္း Tehran ကို ၿမန္ၿမန္ၿပန္နိုင္မွာ။ ဒါေပမဲ့ ၿဖစ္ခ်င္တိုင္း မၿဖစ္တဲ့ ေလာကမွာ Behzad တစ္ေယာက္ ေပါက္ကြဲၿပီး သူသတင္းရယူေနတဲ့ ကေလးေလးကိုလည္း ေနာက္ဆို သတင္းေကာင္းမပါပဲနဲ ့မလာနဲ ့လို ့ေအာ္ဟစ္ေၿပာဆိုလိုက္ေသးတယ္။ ေနာက္တစ္ခန္းမွာဆိုလည္း ဒီအတုိင္းသြားေနတဲ့ လိပ္ကေလးကို သူေမွာက္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီအတိုင္းထားပစ္ခဲ့တယ္။ ဒါေတြဟာ ကြ်န္ေတာ္တို ့လူသားေ တြရဲ ့ အတြင္းစိတ္သ႑ာန္ေတြရဲ ့ဖြင့္ဟခ်က္ေတြပဲ။ ဒါေပမဲ့ အမွန္ေတာ့ ရြာသားေတြကို Engineer ေတြလို ့လိမ္ထားရတဲ့အတြက္လည္း အၿပစ္မလံုတဲ့ စိတ္ေတာ့ ၿဖစ္မိေနတယ္။

ဇာတ္ကားရဲ ့အဆံုးပိုင္းနားမွာ သခ်ၤင္းေတာင္ေပၚမွာ ကြ်င္းတူးေနတဲ့ သူ ့ကြ်င္းထဲကို ၿပုတ္က်ၿပီး အေရးေပၚအေၿခအေနတစ္ခု ၿဖစ္လာတယ္။ Behzad က ရြာနားကလူေတြအကုန္လံုးကို သတင္းေပးၿပီး သြားေရာက္ကယ္ဆယ္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲ့ဒီ့မွာ ဆရာဝန္အိုၾကီးတစ္ေယာက္နဲ ့Behzad ေတြ ့ခဲ့တယ္။ ဇာတ္လမ္းထဲမွာ သူေတြ ့ခဲ့တဲ့ သူေတြထဲမွာ ဒီဆရာဝန္အိုၾကီးက ေနာက္ဆံုးလူပဲ။ ဒီေနာက္ဆံုးအခန္းက အလွပဆံုးဇာတ္ဝင္ခန္းေလး။ ထိုဆရာဝန္ၾကီးက သူ ့ကို ဆိုင္ကယ္အေနာက္မွာ ေခၚတင္ၿပီး ရြာေလးထဲကို ၿပန္သြားၾကတယ္။ လိေမၼာ္ေရာင္ေတြ အဝါေရာင္္ေတြၿဖာၿပီးသန္းေနတဲ့ ၿမက္ပင္ရွည္ၾကီးေတြၾကားထဲက လမ္းက်ဥ္းေလးတစ္ေလွ်ာက္မွာ သူတို ့ရဲ ့ဆိုင္ကယ္ေလးက တုန္တုန္ယင္ယင္နဲ ့ေရြ ့သြားေနတယ္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ဘဝရယ္၊ ေသၿခင္းတရားရယ္၊ ေသၿခင္းတရားေနာက္ဆက္တြဲဘဝေတြရယ္ကို သူတို ့ေဆြးေႏြးသြားၾကတယ္။ ေသဆံုးသြားၿပီးေနာက္မွာ ပိုေကာင္းတဲ့ေနရာကို ေရာက္သြားၾကတယ္လို ့တစ္ခ်ိဳ ့က ဆိုၾကတယ္။ ဘယ္သူေတြဘယ္လို ေၿပာခဲ့ၾကသလဲေတာ့မသိဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္သူမွ ေသရြာကေနၿပန္လာၿပီး ထိုအဆိုကို မွန္ကန္ေၾကာင္း လာၿပန္ေၿပာတယ္ဆိုတာေတာ့ မရွိဘူူးလို ့ဆရာဝန္အိုၾကီးက ၿပန္ေၿဖခဲ့တယ္။ တစ္ကယ္လို ့ပိုေကာင္းမြန္တဲ့ ေနရာကို ေရာက္ရွိသြားၾကၿပီဆိုရင္လည္း ဒီကမာၻကို ဘယ္သူက ၿပန္လာခ်င္ေတာ့မွာလဲေလ။ ထို ့ေနာက္မွာေတာ့ ဆရာဝန္အိုၾကီးက နတ္ကၡတာရာပညာရွင္ၾကီးတစ္ၿဖစ္လည္း ကဗ်ာဆရာၾကီး Omar Khayyam ရဲ ့ Rubaiyait ကဗ်ာစာအုပ္ထဲက အပုဒ္တစ္ပုဒ္ကို ေရရြတ္လိုက္တယ္။

“They tell me the other world is as beautiful as a houri from heaven!
Yet I say that the juice of the vine is better.
Prefer the present to those fine promises.
Even a drum sounds melodious from afar.”

ဇာတ္လမ္းရဲ ့အဆံုးမွာေတာ့ Behzad ရဲ ့ဆႏၵၿပည့္ဝခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူဆႏၵကို သူစိတ္မဝင္စားေတာ့ဘူး။ အသုဘကို မွတ္တမ္းတင္ရိုက္ကူးရမဲ့အစား အသုဘအခမ္းအနားကို လာေရာက္ၾကတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြကိုပဲ သူဓာတ္ပံုေတြ ရိုက္ကူးေနခဲ့ေတာ့တယ္။

The Wind Will Carry Us ဆိုတဲ့ နာမည္ကို ကြ်န္ေတာ္ေစာေစာက ေရးသားခဲ့တဲ့အတိုင္း 20 ရာစုရဲ ့နာမည္ေက်ာ္ အမ်ိဳးသမီးကဗ်ာဆရာမေတြထဲက တစ္ေယာက္ၿဖစ္တဲ့ Forough Farrokhzād ေရးသားခဲ့တဲ့ ကဗ်ာတစ္ခုရဲ ့ေခါင္းစဥ္ကို ၿပန္ယူၿပီး ယခုဇာတ္ကားရဲ ့နာမည္အၿဖစ္ေပးခဲ့တာ။ Forough Farrokhzād ကိုယ္တိုင္လည္း သူတို ့Iran နိုင္ငံပညာေရးရဲ ့နဝမတန္းအထိပဲ အတန္းပညာဆည္းပူးခဲ့ရၿပီး သူမရဲ ့အသက္ 20 အရြယ္မွာ ပထမဆံုးကဗ်ာထုကို ထုတ္နိုင္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူမ ကံမေကာင္းခဲ့ပါဘူး။ အသက္အရြယ္ငယ္ငယ္နဲ ့အသက္ 32 ႏွစ္မွာပဲ car accident တစ္ခုေၾကာင့္ သူမေသဆံုးသြားခဲ့ရတယ္။ တရားဝင္ေၿပာခ်က္အရ ေက်ာင္းကားတစ္စီးကို ေရွာင္လိုက္ရင္း သူမေမာင္းေနတဲ့ကားေပၚကေန လြင့္က်ၿပီး လမ္းေဘးက လမ္းေက်ာက္ခံုနဲ ့ေခါင္းရိုက္မိၿပီး ေသဆံုးခဲ့ရတာပါ။ သူမေရးသားခဲ့တဲ့ The Wind Will Carry Us ကဗ်ာေလးကေတာ့

In my night, so brief, alas
The wind is about to meet the leaves.
My night so brief is filled with devastating anguish
Hark! Do you hear the whisper of the shadows?
This happiness feels foreign to me.
I am accustomed to despair.
Hark! Do you hear the whisper of the shadows?
There, in the night, something is happening
The moon is red and anxious.
And, clinging to this roof
That could collapse at any moment,
The clouds, like a crowd of mourning women,
Await the birth of the rain.
One second, and then nothing.
Behind this window,
The night trembles
And the earth stops spinning.
Behind this window, a stranger
Worries about me and you.
You in your greenery,
Lay your hands – those burning memories –
On my loving hands.
And entrust your lips, replete with life’s warmth,
To the touch of my loving lips
The wind will carry us!
The wind will carry us!

IMDB rating: 7.6/ 10
Rotten Tomatoes rating: 96%


~WH~